PKP wizytówką Polski

PKP to marka niewątpliwie kojarzona z dobrą rozrywką. Młodzież, która nie pamięta jak to było w PRL może za sprawą Polskich Kolei Państwowych przenieść się w czasie do świata żywcem wziętego z peerelowskich komedii.

Zadanie dla czytelnika: który z poniższych dialogów jest listą dialogową z filmu Co mi zrobisz jak mnie złapiesz (1978), a który został zarejestrowany w 2012 roku na dworcu kolejowym PKP?

Dialog "A" Dialog "B"
Pani w kasie: — Skoro na rozkładzie tak jest napisane, to tak jest.
Pani w informacjo: — Skład nie był opóźniony. Pociąg już odjechał.
Filip: — Jak to, przecież na tablicy z rozkładem jazdy jest napisane, że pociąg ma 60 minut spóźnienia?!
Pani w informacji: — Aaa, ta tablica jeszcze nie działa.
Filip: — Jak to nie działa, skoro działa? Zresztą pani w kasie obok powiedziała mi 20 minut temu, że działa.
Pani w informacji: — Ale nie działa.

Filip wraca do kasjerki obok i żąda wyjaśnień.

Pani w kasie: — Nie wiem, nie udzielam informacji. I proszę na mnie nie krzyczeć, bo jestem w pracy.

Dziennikarz: — A co z podróżnymi, którzy nie wiedzą, że rozkład na tablicach jest nieaktualny?
Pani w informacji: — O rozkład jazdy trzeba pytać w informacji oraz słuchać komunikatów głosowych. Trzeba sprawdzać go we wszystkich źródłach
Rzecznik prasowy: — Najlepiej, żeby podróżni sprawdzali rozkład jazdy pociągów na tablicach papierowych

Klient: — Przepraszam najmocniej, pani jest tu kierowniczką? Kurczaka podaje sprzątaczka brudną ścierką!
Kierownik sklepu: — Ja tu jestem kierownikiem!
Ekspedientka: — Przede wszystkim pan mi po chamsku wyrwał tego kurczaka!
Klient: — Jako corpus delicti.
Sprzątaczka: — Ścierkę, ścierkę mi wyrwał, moje narzędzie pracy!
Ekspedientka: — Panie kierowniku, ukraść chciał mi tego kurczaka!
Sprzątaczka: — No pewnie, bo po co by wyrywał?! To złodziej!!!
Ekspedientka: — I pijak! Bo każdy pijak to złodziej!!!
Klient: — No niech pan sam osądzi, czy to jest w porządku?!
Żona: — Uspokój się Kaziu.
Klient: — Brudna ścierka proszę pana.
Kierownik: — Od tego jest ścierka, żeby była brudna, proszę pana.
Klient: — Podstawowe zasady higieny...
Kierownik: — Proszę pana, podstawowe zasady higieny są takie, że jak się wchodzi, to się puka. A pan wchodzi bez pukania, z brudną ścierką.

I w jednym i w drugim przypadku nie chodzi o konkretne wypowiedzi konkretnych osób. Chodzi o ich uroczą kompozycję, wynikającą z obowiązującej w każdej z opisanych instytucji kultury i dojrzałości organizacyjnej.

Related Items